Συμβουλές Για Νέους Συγγραφείς

Author: Νυχτερινή Πένα /

Μια φίλη με ρώτησε τι συμβουλές θα έδινα σε άλλους που γράφουν μετά από τόσα χρόνια συγγραφής. Το σκέφθηκα και κατέληξα σε αυτές τις συμβουλές, κυρίως για τους πιο νέους μιας και εκείνοι που γράφουν χρόνια έχουν τις απαντήσεις πια σε αυτά τα θέματα που θίγω. Οι συμβουλές μου λοιπόν:

1. Το πρώτο, και αυτονόητο θα έλεγα, που πρέπει να έχει ένας συγγραφέας είναι να αγαπά το γράψιμο. Να γράφει γιατί το θέλει, το έχει ανάγκη και όχι γιατί θα ήθελε να είναι συγγραφέας με τα όσα αυτό φέρει σαν πρεστίζ ή φήμη ή ό,τι άλλο (να ρίχνεις γκόμενες μου είπε κάποιος που δεν είχε ιδέα πώς να γράψει το όνομά του όχι μυθιστόρημα). Να του αρέσει όλη αυτή η ενασχόληση με τις λέξεις και η προσπάθεια να πει μια ιστορία μεταφέροντας τον αναγνώστη μέσα σε αυτή.

2. Γράφε αυτό που ξέρεις. Φυσικά δεν σημαίνει να περιοριστείς στα όσα έχεις ζήσει και έχεις πείρα από αυτά. Αλίμονο! Οι συγγραφείς θα είχαν έναν πολύ μεγάλο βραχνά να περιορίζει την έμπνευσή τους. Μπορείς να γράψεις όποια ιστορία θες αλλά θα πρέπει να μάθεις για το θέμα που ξέρεις, πράγμα που μας φέρνει στο επόμενο.

3. Κάνε έρευνα για όσα θες να γράψεις. Ακόμα και αν λίγα από αυτήν την έρευνα φαίνονται σε ένα έργο σου, περνάει στο γράψιμό σου το ότι ξέρεις τι λες και δεν γράφεις στην τύχη. Θα μου πεις στο φάντασι τι έρευνα θα κάνεις; Εγώ έχω μαζέψει με τα χρόνια πολλά βιβλία για βοήθεια, ένα με κάστρα ας πούμε ή ένα με όπλα. Ακόμα και όταν ο κόσμος είναι ένας άλλος από τον δικό μας έχει μια ιστορική αντιστοιχία με το δικό μας από την οποία μπορεί να αντλήσει κανείς στοιχεία. Ακόμα και το google maps είναι χρήσιμο. Γράφεις για ένα ορεινό βασίλειο; Δες πως είναι τα μονοπάτια του Νεπάλ να πάρεις ιδέες. Για την Έρεμορ εγώ πήρα σαν παράδειγμα τον ύστερο Μεσαίωνα. Αυτό σημαίνει βασιλείς και Ιππότες για την Αραγκόν ή τη Μέρκια αλλά και ένα ιεραρχικό σύστημα για το Οριέντο που μοιάζει με το σογκουνάτο της Ιαπωνίας της ίδιας εποχής.

4. Χρησιμοποίησε τις εμπειρίες σου. Είπαμε ότι δεν γράφεις μόνο για όσα ξέρεις από προσωπική πείρα αλλά την όποια πείρα έχεις μπορείς να την χρησιμοποιήσεις και αυτό όσο το εξασκείς θα γίνεται πιο εύκολο και εσύ πιο δημιουργικός με αυτό. Για παράδειγμα, πριν από είκοσι χρόνια έκανα εγχείρηση σκωληκοειδοεκτομής, εξαιτίας κάποιων περιπλοκών κατέληξα με μια επώδυνη τομή δεκαοκτώ εκατοστών. Όταν ένα χρόνο αργότερα χρειάστηκε να αποδώσω πως ένιωθε ένας ήρωάς μου που τον είχε διαπεράσει ξίφος, άντλησα έμπνευση από την εμπειρία μου αυτή.

5. Διάβαζε βιβλία και βλέπε ταινίες του είδους που γράφεις για να σε κρατάνε ενθουσιώδη, να σε βάζουν στο κλίμα και ακόμα να σε εμπνέουν.

Είναι συμβουλές που τις εφαρμόζω και εγώ, απλά πράγματα που βοηθάνε την έμπνευση αλλά και την διαδικασία του γραψίματος.

Καλό γράψιμο! 

2 σχόλια:

Giannis Pit. είπε...

Είναι μια πολύ συγκροτημένη και μελετημένη δέσμη προτάσεων και συμβουλών φίλε μου. Να είσαι καλά και χαίρομαι που πάντα έχεις ζωντανό το μεράκι της μεταλαμπάδευσης της γραφής.
Την καλησπέρα μου.

Νυχτερινή Πένα είπε...

Χαίρομαι πολύ να βλέπω ανθρώπους να γράφουν και ειδικά τη νέα γενιά, οπότε αν μπορώ να βάλω ένα χεράκι στο να γίνεται αυτό, το κάνω με χαρά.

Δημοσίευση σχολίου